50. Rojstni dan izjemno redke športne Škode

Vse o starinah in zgodovini Škode.

50. Rojstni dan izjemno redke športne Škode

OdgovorNapisal/-a Okapi » 12 Mar 2016 11:07

Slika
Ta najboljši letniki se vidi. :laughing-rolling: Jest pa škoda.

Zgodba o tej izredno redki Škodi se je pričela odvijati že leta 1960, ko so v Mladi Boleslavi ustvarili dva vozna prototipa (interna oznaka: 990 tudor) kupe različice kasnejše serijske škode 1000 MB (Mladá Boleslav / 1964-1969), ki so ju oblikovali hišni oblikovalci znamke Škoda. Leta 1963 so pri znamki Škoda pričeli razmišljati tudi o karavanski različici modela 1000 MB, vendar so ustvarili samo en vozni prototip, ki ni nikoli dočakal serijske proizvodnje. Precej več sreče v tem pogledu sta imela oba kupe prototipa, ki sta bila razvita predvsem v skladu z željo po čim večjem izvozu in nadaljnjem dvigu ugleda vozil znamke Škoda.

Tako se je leta 1966 rodil Škodin ‘notch-back’ kupe (to karoserijsko zasnovo še vedno zelo cenijo pri znamki BMW …), ker vsi do sedaj izdelani kupeji nimajo danes že neštetokrat malikovane ‘fast-back’ in marketinško nadvse opevane padajoče strešne linije v smeri zadka, ki jo ‘strokovnjaki’ prepoznajo kot ‘kupejevsko’, ker ob tem pozabljajo na obstoj ‘fast-back’ limuzin. Čeprav gre v primeru tega kupeja za avtomobil, ki lahko sprejme tudi 5 potnikov, so oblikovalci poskrbeli za filigransko strešno konstrukcijo, ki potnikom omogoči odličen pogled iz vozila, poleg tega so odstranili oba B strešna stebrička v višini bočnih kabinskih stekel, zato daje ta škoda potnikom občutek, da sedijo v ‘hard-top’ limuzini z enim ali pa dvojnim parom bočnih vrat, ki je v današnjih časih s strani ‘poznavalcev’ raje proglašena za ‘štirivratni kupe’. Če ima pa takšen avtomobil v pnevmatikah še ‘kupejevski zrak’, potem je seveda obvezno, da novinar v tekstu ob opisovanju avtomobila čim večkrat uporabi besedo ‘kupejevski’…


Leta 1966 so imeli kupci avtomobilov nekoliko drugačna pričakovanja kot v današnjih časih, zato so v športno čehinjo najprej vgrajevali 4-valjni bencinski motor s samo enim litrom delovne prostornine, ki s premikanjem lahkega avtomobila (masa vozila: 815 kg, nosilnost: 315 kg) ni imel prav veliko težav. Lahek bencinski atmosferski motor se je lahko pohvalil z aluminijastim blokom motorja ter ohišjem 4-stopenjskega ročnega menjalnika iz enakega materiala. Pri znamki Škoda so bili pionirji na področju uporabe aluminija pri izdelavi serijskih motornih blokov. To tehniko vlivanja aluminija je izumil češki inženir Josef Polák, in to že davnega leta 1922.

Vgrajeni motor z 988 kubičnimi centimetri delovne prostornine je lahko mobiliziral 38 kW (52 KM) pogonske moči pri ne ravno športnih 5000 vrtljajih v minuti (če želite motor označiti kot športen, potem se mora zavrteti najmanj do 6000 vrtljajev v minuti, zaželeno je tudi kvadratno razmerje med vrtino in gibom batov …). Razpoložljiva pogonska moč je zadostovala za najvišjo hitrost 127 km/h. Ob tem je takšna škoda na vsakih 100 prevoženih kilometrov uničila od 7,8 do 8 litrov (povprečje) bencinskega goriva. Večino izdelanih primerkov tega modela so opremili z dvojnimi uplinjači, samo peščica izdelanih škof ima motor, kjer za oskrbo z gorivom skrbi bolj preprost in manj efektiven enojni uplinjač. Posebnost in prestiž tega kupeja je izkazan tudi ob podatku, ki pravi, da so te kupeje izdelovali ročno, medtem ko so običajne 4-vratne limuzine nastajale na tekočem traku. Svoj delež pri omejeni nakladi tega avtomobila je prispevala tudi višja prodajna cena, zato so od oktobra leta 1966 do začetka leta 1968 izdelali samo 1403 primerke.

V novembru leta 1967 se je na tržišču pojavila močnejša različica, ki je nosila modelno oznako 1100 MBX De Luxe. Zaloga ‘konj’ je ostala enaka, so pa dvignili količino razpoložljivega motornega navora iz 75,5 na 81,4 Nm. Poleg tega je imel ta motor večjo črpalko motornega olja, izboljšali pa so tudi termično počutje vgrajenega 1,1-litrskega motorja. Do konca leta 1969 je nastalo še 1114 primerkov tega kupeja. Skupno so izdelali samo 2517 primerkov te prestižne škode, več kot polovico proizvodnje so izvozili na tedanja zahodna tržišča. Preživele škode 1000/1100 MBX De Luxe so v današnjih časih izredno čislane in iskane pri zbiralcih, posledično precej večja kot pri limuzinah (izdelanih 443.156 primerkov) je tudi njihova finančna vrednost.

Vir" internet.
Kar lahko narediš jutri, ne počni danes..
Mogoče jutri ne bo treba.
Uporabniški avatar
Okapi
Član in Donator
Član in Donator
 
Prispevkov: 1069
Všečkan: 0
Pridružen: 10 Jul 2012 12:59
Kraj: Ljubljana
Avtomobil: Superb III 2.0 TSI 258HP 380NM

Vrni se na Zgodovina in oldtimerji Škoda

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov

O nas

Pred uporabo foruma si prosim preberite navodila za različne funkcije in pravila samega sporočanja na forumu. Za pomoč, napako ali kaj podobnega, se obrnite na administratorja foruma "Skoda" ali pa na info@skoda-klub.si Stran uporablja piškotke za več informacij obiščite naš portal.

cron